Transit

Vi vill tacka vår fina vän Maja för tipset att gå till restaurangen Transit. På väg dit träffade vi 2 holländare som var på väg till samma ställe. De visade oss vägen och vi pratade lite. Dom va jättesöta. Maten var mycket god, uppdelad i skålar. Jag tog friterad kyckling i sötsursås och fick jordnötter på... är allergisk men jag kunde peta bort och har inte fått någon reaktion än. Iman tog kycklingspett med jordnötsås. Till serverades risnudlar. Allt detta för 19€! Transit låg på en mysig gata som vi bestämde oss för att återvända till senare. Den ligger alltså här i Feriderichain (osäker på stavningen).
 
På väg tillbaka stötte vi på några svenskar. Eller stötte på.. Dom gick bakom oss och vi hörde att dom pratade svenska. Iman vänder sig och säger: Tja! Alltså killens ansiktsuttryck! Förvåningen! Förvirringen! Tills han insåg att han skulle svara Hej. Haha. 
 
Medan vi gick tillbaka hem åt vi smarrig glass och pratade, skrämde varande och skrattade tills magarna krampade. Det där med humor, vad jag älskar det. 
 
Jag läser just nu en bok av Mia Törnblom som heter Självkänsla nu! Den har hjälp mig otroligt mycket senaste tiden. Framför allt kapitlet om att skratta. Hon lägger vikt vid hur mycket vi behöver skratta, även när tragiska händelser inträffar i våra liv. Vi måste skratta för att orka sörja. Hon säger att: En dag utan skratt är en bortkastad dag. 
 
Ingen dag med Iman är bortkastad. 
 
Amanda <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0