the wall

Iman i chokladfabriken (med blixt)
 
Iman utanför chokladfabriken (utan blixt)
Hon ba somnar på flyget...
 
Framme
Vad vi gissar på är pendeltåg
 
 
Sängen i fina lägenheten
Iman hittade Franks och Iras lp-skivor. Pink Floyd bla. 
 
Första dagen i Berlin började med tidig uppstigning för att gå till Lidl och köpa hem frulle. Nu är frukosten för några dagar framöver inhandlad och jag smugglade in skinka. Våra hosts är otroligt miljö- och hälsomedvetna och har extrem respekt mot djur så dom äter ingenting som varit levande. 
Vid 9 bar det iväg till Tv tower för att möta upp min kompis Mimmi och hennes kompis Erica som är ute på en europatågluff. Så mysigt att vi lyckades pricka in en dag i Berlin samtidigt. 
 
Tillsammans strosade vi runt ett tag innan vi hoppade på en guidad tur genom stan. Guiden va helt sjukt bra och brann för sin grej, helt otroligt amazing. Gratis dessutom. Han tog oss genom stora delar av staden och visade mycket av streetarten som finns överallt i denna fantastiska stad. Brudarna hoppade av turen efter halva tiden för att åka och klättra medan jag och Iman fortsatte. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alla dessa sjukt fina målningar imponerar på mig något enormt då det finns någon sorts historia bakom varje. Blir inspirerad att måla och tekna. När turen var slut gick vi längs Berlinmuren en bit och begrundade ännu mer konst. 
 
Värmen är det enda minuset på denna trip än så länge. Mitt på dagen är det olidligt att vara i solen, så i morgon ska vi försöka hålla oss inne på dagen. Annars är allt hur bra som helst. För bra nästan. 
 
Kvällens middag blev på Alex(någonting) med Mimmi och Erica. Deras ögon var oslagbara när dom fick in sina burgare och efterrätter. De lever på nudlar och knäckebröd annars för att hålla ner ekonomin. så söta!

Nu är vi tillbara i lägenheten efter 13 timmar på stan. Båda mår bra men jag har huvudvärk... hinkar i mig vatten :) 

Dagens höjdpunkt:
Iman - Den guidade turen med den awesome guiden
Amanda - Maten! Efter alldeles för lång prommenad i stekande sol. Men annars muren, alltså wow.
 
God natt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0