Känn Ingen Sorg

Tjo alla!
Igår såg jag biofilmen Känn Ingen Sorg med min vän Rebecca. Precis som Amanda tänke jag att det vore kul att skriva ner mina tankar om filmen. Då Amanda redan har gått igenom handlingen gör jag det enkelt för mig och skippar den delen.
Jag hade inte så stora förväntningar på filmen. Eller jag ansträngde mig till det yttersta för att inte ha det rättare sagt. Jag älskar Håkan Hellströms låtar och har framförallt fastnat för hans texter. Så när jag fick reda på att en film skulle producerad, baserad på de texterna, var jag överlycklig. Jag förstod dock samtidigt att det stora intresset för musiken skulle frambringa höga förväntningar. Så jag har försökt att inte inte tänka på den förränn det har varit dags.
Storyn tyckte jag var intressant, inget originellt, men ändå väldigt fin i sin uppbyggnad. Jag kände att det filmen saknade var konflikter. De var för få för att föra handlingen framåt. Huvudkonflikten som var Påls scenskräck var i princip den enda och den var inte tillräcklig för att lyfta hela storyn. Enligt min mening stod huvudrollerna ofta och stampade på samma fläck med liknande konversationer i varje scen.  Med det sagt så var det ändå en fin berättelse som på ett vackert sätt porträtterade vänskap, rädslor och sorg.
Adam Lundgren som spelade huvudrollen var heeelt fantastisk. Jag upplevde att han visade bredden i sitt skådespeleri. I alla scener var han otroligt övertygande. jag vet inte om det var han själv som sjöng låtarna.För om så briljerade han också på den fronten Snygg var han också :)(En viktig observation som jag var tvungen att inkludera) .
Scenografin var helt magisk. Bara bilderna hade jag kunnat stirra på i flera timmar. De hade gjort ett bra jobb med kostymerna - speciellt i kombination med scenografin.
 Ååååh musiken! Mee luv. Älskade hur den tolkades in i olika scener. Valen av låtar var perfekta! Mina ögon tårades vid ett flera gånger för att texterna blev så starka i sammmanhanget.
Det var en del i filmen som inte riktigt gick hem men som helhet var den helt magnifik! :)
Lämnar er med ett fantastikst uppträdande av Håkan Hellström. När Lyktorna Tänds heter låten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0