It's friday friday

God morgon, eller förmiddag eller nåt. Klockan är 13.40 och vi har haft en riktigt välförtjänt lugn morgon. Vi sov till 10-11 (ja Iman också, fast hon vakna såklart vid 7 första gången) och  gick upp och åt frulle. Sen har vi bara softat runt i lägenheten. Till lunch blir det hembakta pannkakor och sen bär det av till konserntrationslägret som ligger en bit utanför Berlin. Det ska bli mycket spännande. Jag tycker det är ruggit obehagligt, så för min del är jag glad att solen skiner och att vi har roligare planer i morgon så stämningen lättas upp snabbt. Jag kommer inte ihåg vad stället hette så vi återkommer. 
 
Om någon har tips på nån mysig restaurang eller liknande här i Wurststaden så hör av er :) 
 
Juste! Igår på den guidade turen fick vi reda på massor av information om olika konstnärer. Något som iaf jag inte visste om var att i Berlin finns en grupp som heter 1UP som utför grafittimålningar med deras "logga"- 1UP. Det häftiga med dom är att de dom gör såklart är olagligt men dom är så många och välförberedda att deras mission går på mindre än 4 minuter, den tid det tar för polisen att komma till platsen. Detta gör att dom aldrig blir tagna. Men deras logga finns överallt här, på de mest ofentliga platserna. Jag tycker det är så sjukt imponerade. 
Här finns en länk på när de sprayar ett pendeltåg.

 
 

En anna cool grej va konstnären Vhils som målar väggar helt vita, sen använder han sig av sprängmedel för att sränga bort det vita och skapa mönster. Ofta ansikten. Helt otroligt cool. Checka in den här videon för att se hur det går till. 

 
Tjo! Amanda 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Transit (i friedrichshain) är en restaurang som serverar asiatiska smårätter för 3€ styck! SÅ himla gott är det. Om man är hungrig tar man tre, mindre hungrig tar man två. Till det en Tiger Beer. Så är man glad sen. KRAM PÅ ER

Svar: Tack Maja! Det ska vi kolla upp, får bli kvällen eller morgon kvällens middag :) Kram fina du <3
imanda.blogg.se

2013-07-20 @ 16:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0