Herrrrrrregud, herrrrrrrrrrregud...

... vilken bra dag. Kärleken kärleken kärleken har sprudlat idag. Yeeees! 
Sovis igen (börjar bli en vana) och sen gjorde vi oss klara för att möta upp vår fina vän Joel som hörde av sig och berättade att han va i stan. Så vid 2 tiden lunchade vi ihop och pratade om allt möjligt. Han är här i en månad på språkresa och såg på facebook att vi va här. När den goda cheesburgaren på resutaurang Alex (ja vi gick dit igen Mimmi) var uppäten tog vi oss vidare till muren igen och tog massor av fina bilder och skrattade och njöt. Vi gick även tillbaka till Yaam och satt där och solade lite. Det gick att sitta i typ 20 minuter, sen va det alldeles för varmt. Då tog vi oss tillbaka och åkte till Alexanderplatz igen och visade Joel delar av den guidade turen vi gjorde första dan. Det var sjukt kul att se allting igen. 
Innan middagen åkte vi till ett ställe som Joel visade oss, en kulle med utsikt över hela stan. Mycket vackert. Våran vandring upp va ett äventyr i sig då Iman, iklädd flipflops pratade med sig själv hela vägen om hur hon bennemig skulle klara detta. Den regnbågsförgade slushen blev hennes energidricka! Garvade satan. Den bruden alltså <3 Vi som kombination <3 och så Joel som pricken över i! <3 
 
På kvällen åkte vi till vår gata vid Frankfurter Allee och käkade sushi. Jag vann äta-upp-alla-riskorn-först-med-pinnar-tävlingen. Det ska man tydligen göra för att få tur i kärlek, sa en romantisk fransman. Måste ju stämma så jag har framtiden för mig! 

Till efterrätt blev det glass och det måste fan varit nåt i dom där glassarna. Jag skrattade så jag kiknade. Joel stoppa sin glasstrut i min glass så det blev en dubbelglass. När han tog upp den sen åkte hela min glasskula med. Knas! Och Gnesänhausen. Och den torkande glassen i handen. Och gubben i baren. Och Imans försök att beställa på tyska. Och Imans försök att sno hem Joels skolböcker. Och alla imitationer av Björn Ranelids Kärleken kärleken kärleken. Och grusvattnet. Och alla Men gud! Och spårvagnschaffören som gick av, la ett papper på spåret och körde över det. osv osv.
 
Till slut kom vi hem och däcka (börjar oxå bli en vana) och helt plötsligt vänder sig Iman mot mig: Vet du vad jag har på mig? Jag hinner syna henne från topp till tå, fattade ingenting. Så vänder hon sig om....JAG DOG!!! Kolla min instagram, amandakirchhoff för ett filmklipp på den :)
 
Kääääääärleeken, kärlek kärlek kärlek. Herrrrrrrrrrregud, herrrrrrrrrregud. Yess yees yes yes
Amanda 
 
 
 
Imsn va lite skakis..
 
Dubbelt så glad chey!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0