Do you want my bread? I want you dead.

Tjobre, händishbre?
 
Idag tog vi sovis igen, vilket slutade med att vi inte kom från lägenheten förrän ett tiden. Då åkte vi till Potsdamerplatz för att checka in Sony Center. Det är som ett torg mellan höghus i en cirkel som har ett tak över sig. (Hoppas alla fattar, fattar knappt själv.) Så det är som att man är innomhus fast det är utomhus. Iaf så fanns där ett filmmusseum och eftersom detta är ett ämne som ligger framförallt Iman varmt om hjärtat tog vi oss en trip dit. Det var sjukt coolt. Men jag överlåter resterande recentioner till Iman då hon uppskattade det mest.
Därifrån vandrade vi sedan vidare till Ben-Gurion-strasse för att gå på Musikinstrumentmusseet. (stavas musseum med två ss? jaja, tyskar gillar dubbel-s) Det var också ballt, framför allt för mig tror jag som gått musiklinje på gymnasiet. Jag fick se instrument i verligheten jag bara sett på bild tidigare. Men jag recenserar det i ett annat inlägg.
 
Därefter var vi HUNGRIGA och tog inte många steg då Vapiano va den närmsta restaurangen. Det var första gången jag va på Vapiano, har alltså inte varit där i Sverige. Det får bli när vi kommer hem för maten var väldigt god.
 
Ett av mina måsten på denna resa var Tiergarten, en park som ligger mitt i stan, så nästa anhalt blev just den. Jag blev helt beundrad över hur vacker och lugn en plats kan vara belägen mitt i en storstad. Träden var ens tak och gräset ens golv. Broar över bäckar och cyklande tyskar ens vy. Mysigt!
 
Sen vi kom hem har Iman kollat serier och jag ritat i fönstret. När vi insåg att tiden tickat på och att restaurangerna kanske inte skulle ha öppet valde vi att strunta i middagen. Båda är ändå mätta sen den sena lunchen.
 
Dagens höjdpunkt:
Iman - Att se konstymerna på Filmmusset. 
Amanda - Spela in en film på mig själv då jag försöker härma Iman när hon pratar somaliska med sin mamma. Haha. Annars Tiergarten parken. Lugnet och naturen. 
 
Fler bilder från dagen kommer upp senare om vi orkar efter ett avsnitt av Game of Thrones! 
Puss Amanda 
Jag blev som ett litet barn i parkens lekplats :)
Vattnet är lite småäckligt. Men det är ju hon också. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0