Berlin nästa

Nu ör allting bokat och klart. 17-24 juli kommer bli en vecka att minnas. Våra kära hosts vill visa oss cool places and discos. Känns mycket intressant när dessa båda är 40+. Så fina! But it will be fun, they are so happy that we chose them. Och jag skriver på engelska(!!!) 
 
Har sedan början på gymnasiet tappat engelskasjälvförtroendet HELT. Förstår inte riktigt vad som hände, men av någon anledning fick jag för mig att jag sög. Det har suttit i och har därför såklart inte blivit bättre. Har tagit stödlektioner utanför skolan för att klara G i engelska A och B, vilket jag tillslut lyckades med. Men eftersom jag tidigare legat på minst VG-nivå blev jag "en som inte är bra på engelska" i mina egna ögon. 
 
Nu ska jag åka till Berlin en vecka, visserligen med en engelsktalande vän, men ändå. Hade någon sagt det till mig för ett år sen hade jag bara skrattat. Eller låtit det passera oberörd eftersom det var alldeles för orealistiskt. 
Nu har jag svarat Frank och Ira ALLDELES SJÄLV (stolt) två gånger och eftersom dom svarade så borde dom försått vad jag skrev. hehe. 
 
Idag regnade det, så mamma kom hem med en "regnpresent". Det va en bananaskid och en trisslott var till mig och brorsan. Ingen vann men som mamma sa: Det va ju tur, då blev det ju rättvist iaf. Hon kom även hem med en förtidig födelsedagspresent till mig, något jag ska ha på resan. 
 
 
Tjing tjong, nu ska jag sova. Imorgon ska jag måla, jobba och käka middag med familjen. 
A
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0